- Podmiot wykonujący działalność leczniczą.
- Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod nazwą Gabinet Dentystyczny Agnieszka
Opielewicz i jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Podmiot wykonujący działalność leczniczą używa nazwy skróconej: Gabinet Dentystyczny.
- Cele i zadania podmiotu leczniczego.
- Celem Gabinetu Dentystycznego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z
zakresu stomatologii, działania z zakresu profilaktyki stomatologicznej, orzekanie i
opiniowanie o stanie zdrowia. Gabinet Dentystyczny zajmuje się także działalnością
edukacyjną związaną ze stomatologią oraz wynajmem sprzętu dentystycznego służącego do
wykonywania działalności dentystycznej oraz podnajmem pomieszczeń na prowadzenie gabinetu
dentystycznego.
- Do zadań Gabinetu Dentystycznego w szczególności należą:
- realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w zakresie stomatologii zachowawczej z
endodoncją, profilaktyki stomatologicznej,
- realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w zakresie pedodoncji,
- realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w zakresie protetyki,
- realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w wąskim zakresie periodontologii i chirurgii
dentystycznej,
- działalność edukacyjna.
- Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego.
Właścicielem i jednocześnie lekarzem wykonującym świadczenia usług dentystycznych jest lekarz dentysta
Agnieszka Opielewicz.
- Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych.
Siedziba Gabinetu Dentystycznego znajduje się w Krośnie Odrzańskim ul. Matejki 3B. Miejsce udzielania
świadczeń zdrowotnych Krosno Odrzańskie ul. Matejki 3B.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych podmiotu leczniczego.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają
odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i
spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne. Świadczenia wykonywane są z należytą
starannością, na podstawie aktualnej wiedzy medycznej, przy pomocy dostępnych rozwiązań
technicznych.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się od rejestracji, gdzie pacjenci
zgłaszają się w celu umówienia wizyty u lekarza, możliwa jest także rejestracja telefoniczna
w godzinach przyjęć. Pacjenci zapisywani są w kolejności na termin wizyty.
- Godziny przyjęć Gabinetu Dentystycznego zawarte są w załączniku nr 1 do Regulaminu
organizacyjnego.
- Na pierwszej wizycie pacjent zobowiązany jest wypełnić „Kwestionariusz Zdrowia”, złożyć
oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby lub osób do wglądu w dokumentację medyczną za
życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także wyrazić pisemną
zgodę na udzielenie świadczeń zdrowotnych. Pacjent na pierwszej wizycie jest zobowiązany do
zapoznania się z Regulaminem organizacyjnym Gabinetu Dentystycznego oraz Cennikiem usług.
- Zgoda na udzielenie świadczenia zabiegowego musi być złożona przez pacjenta każdorazowo,
przed rozpoczęciem zabiegu.
- W pierwszej kolejności przyjmowani są pacjenci zarejestrowani, pacjenci wymagający doraźnego
wdrożenia leczenia w razie bólu przyjmowani są w miarę możliwości czasowych bądź kierowani
do innego podmiotu leczniczego.
- Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza
się do przyjęcia w gabinecie. W przypadkach losowych, gdy nie jest możliwe zgłoszenie się na
wyznaczony termin należy odwołać wizytę. Można to zrobić przez osobiste zgłoszenie,
telefoniczne bądź sms-em. W takim przypadku odwołanie wizyty jest wyrazem szacunku dla
lekarza oraz jego czasu.
- W przypadku konieczności wykonania uzupełniającego badania diagnostycznego, konsultacji
specjalistycznej lub zabiegu spoza zakresu Gabinetu Dentystycznego pacjenci kierowani są do
odpowiedniego podmiotu leczniczego.
- W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich
niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia. W
przypadku leczenia pacjentów małoletnich pierwsza i kolejne wizyty odbywają się w obecności
rodzica / opiekuna prawnego. W przypadku pacjentów w wieku 16-18 lat obowiązuje zgoda
zarówno rodzica / opiekuna prawnego jak i pacjenta.
- Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy
fotelu dentystycznym w gabinecie. Nie prowadzimy ostrego dyżuru dla pacjentów z bólem lub
innym nagłym przypadkiem stomatologicznym.
- Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi /
zażalenia na zachowanie lub czynności personelu Gabinetu Dentystycznego, które przyjmuje
właściciel Gabinetu Dentystycznego.
- Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą zgłoszoną skargę zostaje udzielona
ustna lub pisemna odpowiedź w terminie nie przekraczającym 14 dni.
- Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu
leczniczego.
Gabinet Dentystyczny prowadzi swoją działalność w następującym zespole osobowym: lekarz dentysta
i asystentka dentystyczna.
- Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie
zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz
ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Gabinet Dentystyczny w swojej działalności współpracuje z asystentką dentystyczną,
technikami protetykami, laboratorium diagnostycznym oraz poprzez wynajem sprzętu
dentystycznego i pomieszczeń także z lekarzami dentystami.
- W razie potrzeby lekarz wydaje niezbędne zaświadczenia o stanie zdrowia, opinie lekarskie, a
także zaświadczenia o prawie do zasiłku chorobowego (ZUS ZLA).
- Udostępnianie i wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie
upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub / i po jego śmierci,
zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta.
- Podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do
zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- Organom władzy publicznej, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i
wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w
szczególności kontroli i nadzoru;
- Podmiotom, uprawnionym w myśl ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej do
przeprowadzania na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, kontroli podmiotu
leczniczego, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli.
- Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom,
lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym
postępowaniem.
- Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało
przeprowadzone na ich wniosek.
- Zakładom ubezpieczeń - za zgodą pacjenta.
- Zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (ustawa z dn. 06.11.2008r.
art. 27) możliwy jest wgląd do dokumentacji medycznej w siedzibie podmiotu, uzyskanie
kserokopii, odpisu i wyciągu z dokumentacji przez pacjenta lub osobę/y upoważnione. Opłata
za uzyskanie wyciągu o odpisu wynosi 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale,
a dla kopii 0,0002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale (art. 28 ustawy).
- Przetwarzanie danych osobowych.
Zgodnie z wejściem w życie z dniem 25.05.2018r. RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) nasz Gabinet Dentystyczny przekazuje Państwu niezbędne
informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Klauzula informacyjna:
- Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych w Ankiecie na temat stanu zdrowia oraz
oświadczeniu do upoważnienia osoby do kontaktu, upoważnienia osoby do dokumentacji medycznej
jest Gabinet Dentystyczny Agnieszka Opielewicz, zwany dalej: „Administratorem”. Możesz
skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: ul. Jana Matejki 3b, 66-600 Krosno
Odrzańskie , telefonując pod numer: 603-058-456, pisząc na adres email: agnopi13@gmail.com
- Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach
pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności
leczniczej, Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzaju,
zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie dla celów związanych z realizacją świadczeń
zdrowotnych.
- Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że
realizacja świadczeń zdrowotnych będzie niemożliwa.
- Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres od 5 do 30
lat od ostatniego dnia roku rozwiązania Umowy (w zależności od rodzaju dokumentacji).
- Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji
międzynarodowych.
- Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia,
a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
- W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.
- Świadczenia zdrowotne w Gabinecie Dentystycznym są odpłatne i pacjent przed rozpoczęciem
udzielania tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę. Cennik jest załącznikiem nr 2 do
Regulaminu organizacyjnego.
- Świadczenia zdrowotne są realizowane na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
- Uregulowanie należności za usługę może mieć miejsce przed jej rozpoczęciem lub po jej
zakończeniu.
- Zapłata za wykonane świadczenia zdrowotne dokonywana jest gotówką lub kartą płatniczą,
potwierdzeniem transakcji jest otrzymany wydruk z kasy fiskalnej (paragon).
- Na życzenie pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego,
wystawiana jest faktura, pod warunkiem posiadania wydruku z kasy fiskalnej. Otrzymanie
faktury możliwe jest do ostatniego dnia każdego miesiąca w którym miała miejsce zapłata.
- Wysokość opłat za udzielanie świadczenia zdrowotnego.
- Żadne ze świadczeń w Gabinecie Dentystycznym nie podlega finansowaniu ze środków
publicznych.
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne określona jest w załączniku nr 2 do Regulaminu
organizacyjnego.
- Postanowienia końcowe.
- Regulamin organizacyjny ustala właściciel Gabinetu Dentystycznego.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go w poczekalni
Gabinetu Dentystycznego oraz na stronie internetowej dentysta-opielewicz.pl
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich pracujących w Gabinecie
Dentystycznym.
- Każda zmiana Regulaminu organizacyjnego dokonywana jest pisemnie.
- Regulamin zmieniony wchodzi w życie z dniem 10.08.2022 roku.
ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO:
Załącznik nr 1
-
GODZINY PRZYJĘĆ. Załącznik nr 2
-
CENNIK - WYSOKOŚC OPŁAT ZA UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH.