logo.png
logo.png
REGULAMIN
  1. Podmiot wykonujący działalność leczniczą.
    1. Podmiot wykonujący działalność leczniczą działa pod nazwą Gabinet Dentystyczny Agnieszka Opielewicz i jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    2. Podmiot wykonujący działalność leczniczą używa nazwy skróconej: Gabinet Dentystyczny.
  2. Cele i zadania podmiotu leczniczego.
    1. Celem Gabinetu Dentystycznego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, działania z zakresu profilaktyki stomatologicznej, orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia. Gabinet Dentystyczny zajmuje się także działalnością edukacyjną związaną ze stomatologią oraz wynajmem sprzętu dentystycznego służącego do wykonywania działalności dentystycznej oraz podnajmem pomieszczeń na prowadzenie gabinetu dentystycznego.
    2. Do zadań Gabinetu Dentystycznego w szczególności należą:
      1. realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w zakresie stomatologii zachowawczej z endodoncją, profilaktyki stomatologicznej,
      2. realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w zakresie pedodoncji,
      3. realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w zakresie protetyki,
      4. realizowanie ambulatoryjnych świadczeń w wąskim zakresie periodontologii i chirurgii dentystycznej,
      5. działalność edukacyjna.
  3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego.
  4. Właścicielem i jednocześnie lekarzem wykonującym świadczenia usług dentystycznych jest lekarz dentysta Agnieszka Opielewicz.
  5. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych.
  6. Siedziba Gabinetu Dentystycznego znajduje się w Krośnie Odrzańskim ul. Matejki 3B. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych Krosno Odrzańskie ul. Matejki 3B.
  7. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych podmiotu leczniczego.
    1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne. Świadczenia wykonywane są z należytą starannością, na podstawie aktualnej wiedzy medycznej, przy pomocy dostępnych rozwiązań technicznych.
    2. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się od rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu umówienia wizyty u lekarza, możliwa jest także rejestracja telefoniczna w godzinach przyjęć. Pacjenci zapisywani są w kolejności na termin wizyty.
    3. Godziny przyjęć Gabinetu Dentystycznego zawarte są w załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego.
    4. Na pierwszej wizycie pacjent zobowiązany jest wypełnić „Kwestionariusz Zdrowia”, złożyć oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby lub osób do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także wyrazić pisemną zgodę na udzielenie świadczeń zdrowotnych. Pacjent na pierwszej wizycie jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem organizacyjnym Gabinetu Dentystycznego oraz Cennikiem usług.
    5. Zgoda na udzielenie świadczenia zabiegowego musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu.
    6. W pierwszej kolejności przyjmowani są pacjenci zarejestrowani, pacjenci wymagający doraźnego wdrożenia leczenia w razie bólu przyjmowani są w miarę możliwości czasowych bądź kierowani do innego podmiotu leczniczego.
    7. Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia w gabinecie. W przypadkach losowych, gdy nie jest możliwe zgłoszenie się na wyznaczony termin należy odwołać wizytę. Można to zrobić przez osobiste zgłoszenie, telefoniczne bądź sms-em. W takim przypadku odwołanie wizyty jest wyrazem szacunku dla lekarza oraz jego czasu.
    8. W przypadku konieczności wykonania uzupełniającego badania diagnostycznego, konsultacji specjalistycznej lub zabiegu spoza zakresu Gabinetu Dentystycznego pacjenci kierowani są do odpowiedniego podmiotu leczniczego.
    9. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia. W przypadku leczenia pacjentów małoletnich pierwsza i kolejne wizyty odbywają się w obecności rodzica / opiekuna prawnego. W przypadku pacjentów w wieku 16-18 lat obowiązuje zgoda zarówno rodzica / opiekuna prawnego jak i pacjenta.
    10. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie. Nie prowadzimy ostrego dyżuru dla pacjentów z bólem lub innym nagłym przypadkiem stomatologicznym.
    11. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu Gabinetu Dentystycznego, które przyjmuje właściciel Gabinetu Dentystycznego.
    12. Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą zgłoszoną skargę zostaje udzielona ustna lub pisemna odpowiedź w terminie nie przekraczającym 14 dni.
  8. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego.
  9. Gabinet Dentystyczny prowadzi swoją działalność w następującym zespole osobowym: lekarz dentysta i asystentka dentystyczna.
  10. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
    1. Gabinet Dentystyczny w swojej działalności współpracuje z asystentką dentystyczną, technikami protetykami, laboratorium diagnostycznym oraz poprzez wynajem sprzętu dentystycznego i pomieszczeń także z lekarzami dentystami.
    2. W razie potrzeby lekarz wydaje niezbędne zaświadczenia o stanie zdrowia, opinie lekarskie, a także zaświadczenia o prawie do zasiłku chorobowego (ZUS ZLA).
  11. Udostępnianie i wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
    1. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub / i po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
    2. Podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
    3. Organom władzy publicznej, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
    4. Podmiotom, uprawnionym w myśl ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej do przeprowadzania na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, kontroli podmiotu leczniczego, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli.
    5. Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem.
    6. Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek.
    7. Zakładom ubezpieczeń - za zgodą pacjenta.
    8. Zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (ustawa z dn. 06.11.2008r. art. 27) możliwy jest wgląd do dokumentacji medycznej w siedzibie podmiotu, uzyskanie kserokopii, odpisu i wyciągu z dokumentacji przez pacjenta lub osobę/y upoważnione. Opłata za uzyskanie wyciągu o odpisu wynosi 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, a dla kopii 0,0002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale (art. 28 ustawy).
  12. Przetwarzanie danych osobowych.
  13. Zgodnie z wejściem w życie z dniem 25.05.2018r. RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) nasz Gabinet Dentystyczny przekazuje Państwu niezbędne informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
    Klauzula informacyjna:
    1. Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych w Ankiecie na temat stanu zdrowia oraz oświadczeniu do upoważnienia osoby do kontaktu, upoważnienia osoby do dokumentacji medycznej jest Gabinet Dentystyczny Agnieszka Opielewicz, zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: ul. Jana Matejki 3b, 66-600 Krosno Odrzańskie , telefonując pod numer: 603-058-456, pisząc na adres email: agnopi13@gmail.com
    2. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzaju, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
    3. Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie dla celów związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych.
    4. Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że realizacja świadczeń zdrowotnych będzie niemożliwa.
    5. Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres od 5 do 30 lat od ostatniego dnia roku rozwiązania Umowy (w zależności od rodzaju dokumentacji).
    6. Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
    7. Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
    8. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  14. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.
    1. Świadczenia zdrowotne w Gabinecie Dentystycznym są odpłatne i pacjent przed rozpoczęciem udzielania tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę. Cennik jest załącznikiem nr 2 do Regulaminu organizacyjnego.
    2. Świadczenia zdrowotne są realizowane na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
    3. Uregulowanie należności za usługę może mieć miejsce przed jej rozpoczęciem lub po jej zakończeniu.
    4. Zapłata za wykonane świadczenia zdrowotne dokonywana jest gotówką lub kartą płatniczą, potwierdzeniem transakcji jest otrzymany wydruk z kasy fiskalnej (paragon).
    5. Na życzenie pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura, pod warunkiem posiadania wydruku z kasy fiskalnej. Otrzymanie faktury możliwe jest do ostatniego dnia każdego miesiąca w którym miała miejsce zapłata.
  15. Wysokość opłat za udzielanie świadczenia zdrowotnego.
    1. Żadne ze świadczeń w Gabinecie Dentystycznym nie podlega finansowaniu ze środków publicznych.
    2. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne określona jest w załączniku nr 2 do Regulaminu organizacyjnego.
  16. Postanowienia końcowe.
    1. Regulamin organizacyjny ustala właściciel Gabinetu Dentystycznego.
    2. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go w poczekalni Gabinetu Dentystycznego oraz na stronie internetowej dentysta-opielewicz.pl
    3. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich pracujących w Gabinecie Dentystycznym.
    4. Każda zmiana Regulaminu organizacyjnego dokonywana jest pisemnie.
    5. Regulamin zmieniony wchodzi w życie z dniem 10.08.2022 roku.
ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO:
  1. Załącznik nr 1
    - GODZINY PRZYJĘĆ.
  2. Załącznik nr 2
    - CENNIK - WYSOKOŚC OPŁAT ZA UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH.